Reizen

Reizen in 2015 en een vooruitblik naar 2016

December 30, 2015

Is het echt alweer een jaar geleden dat ik bij de erasmusbrug naar het vuurwerk stond te kijken? Hoe ouder ik word, hoe sneller de jaren voorbij lijken te vliegen. In 2016 staat er een (voor mij) lange reis op de planning en daar heb ik enorm veel zin in. Maar voordat ik het nieuwe jaar in kan gaan, wil ik eerst even terugblikken op 2015. Dit jaar was voor mij weer een mooi jaar waarin ik veel leuke tripjes gemaakt heb.

In februari ging ik vier dagen naar Madrid. Ik ging er zonder vewachtingen heen. Ik had deze bestemming eigenlijk alleen gekozen, omdat ik een paar dagen goedkoop weg wilde en een retourtje maar zestig euro was. Uiteindelijk heeft Madrid me heel erg verrast. Het is echt een leuke, bruisende stad waar je alles hebt: cultuur, geschiedenis, winkels en zeker niet op de laatste plaats, goed eten! En dat eten ging gepaard met veel wijn en een zachte temperatuur van twintig graden. Bijzonder aan dit weekend was de wedstrijd van Real Madrid in het grote, indrukwekkende Bernabeu.
Madrid Salamanca Madrid Temple
In April verraste ik mijn vriend voor zijn verjaardag met een paar dagen Keulen. Ook deze bestemming had ik vanuit financiële overwegingen gekozen. Het moest dichtbij, snel bereikbaar en betaalbaar. Op eerste gezicht leek het me niet zo’n leuke, boeiende bestemming, maar ook Keulen was goed bevallen. We pikten de eerste zonnenstralen van de lente mee. alle Keulenaren verzamelden zich langs de Rijn en de terrassen liepen snel vol. Ik vond Keulen een hippe en gezellige stad.
Altstadt Kòln belgisches viertel koln
Met een grote groep vriendinnen is het altijd lastig om een datum te prikken voor een weekend weg, maar in juli was het eindelijk gelukt. We gingen naar Berlijn. En wat een stad is dat, ik ben verliefd! Juli is volgens mij de beste maand om Berlijn te bezoeken. Volle terrassen en openlucht festivals zorgen dan voor een topsfeer. We hebben vooral Oost-Berlijn bezocht en Prenzlauer Berg vond ik de leukste wijk. Hier stond ook ons hotel waar we met z’n vijven op één kamer sliepen. Het was een geweldig weekend. Maar vier dagen is lang niet genoeg, dus ik hoop er snel terug te gaan.
Prenzlauer BergBerlijn Mitte

In Augustus besefte ik opeens dat ik heel de zomer niet op vakantie zou gaan. Zonde om al die mooie dagen gewoon te werken. Ik nam een paar dagen vrij en wilde weer eens kamperen. Dus stapte mijn vriend en ik heel spontaan op de fiets. Bepakt en bezakt met een tent, een matje en een slaapzak fietsten we naar Delft en bleven we een paar dagen op camping Delfs Hout. Aan het einde van de middag verkenden we Delft en aten we heerlijke tapas.
IMG_20150723_213856 IMG_20150724_195447

Na een zomer hard doorwerken had ik nog een weekje vakantie tegoed aan het einde van september. Ik wilde naar een rustige, mooie, zonnige bestemming. Na lang zoeken kwam ik bij Chalkidiki in Griekenland terecht. Redelijk onbekend bij de Nederlandse toeristen, ook eind september nog warm en zonnig en prachtige, witte stranden. Op dit schiereiland heb je een perfecte, betaalbare vakantie en dat op nog geen drie uur vliegen.
Elephant Beach BarIMG_1123
In December was het weer tijd voor mijn jaarlijkse trip naar een kerstbestemming. Helaas viel het kerstgehalte in Dublin zwaar tegen, maar desalniettemin was het een hele leuke bestemming. Dublin is hip en je vindt er ontelbare eet- en drinkgelegenheden. Ons appartement had 360 graden uitzicht op de hele stad en dat was super indrukwekkend, vooral ’s avonds als de stad verlicht was.
Dublin DocklandsDublin

En dit is nog niet het laatste tripje, want Oud en Nieuw gaan we vieren in Antwerpen. Een goed begin van het nieuwe jaar waarin ik samen met mijn vriend eindelijk de reis ga maken waar we maanden voor gespaard hebben. In maart,april en mei reizen we door (Zuid)Oost-Azië. We beginnen in Beijing waar we over land via Pingyao en Xi’An naar Shanghai reizen. Vanaf daar gaan we een week naar Taiwan en Korea. We maken nog een tussenstop van een week in Hong Kong bij familie en reizen dan drie weken door Vietnam, van Hanoi naar Ho Chi Minh stad. Ik heb er ontzettend veel zin in en tips zijn heel erg welkom!!!